PRVNÍ DOJMY Z NOCI DIVADEL

cyklojizda.jpg

Informační centrum v prostorách Institutu umění – Divadelního ústavu již od dopoledních hodin zaznamenávalo informace o rychle ubývajících kapacitách v pražských divadlech.


Informační centrum v prostorách Institutu umění – Divadelního ústavu již od dopoledních hodin zaznamenávalo informace o rychle ubývajících kapacitách v pražských divadlech. 


Například Divadlo na Vinohradech, které je sice v letošním ročníku Noci divadel nováčkem, hlásilo již kolem poledne 3 beznadějně vyprodaná představení. Při ukázkách jevištní techniky se v hledišti vystřídalo přes 300 návštěvníků. Během otevřené zkoušky nové inscenace Láska na Krymu, která naplnila hlediště téměř zcela, udělal režisér Juraj Deák nečekanou změnu v obsazení. Herec Petr Rychlý si šel sednout do hlediště a zaskočil ho jeden z překvapených diváků.

Prohlídky zákulisí Stavovského divadla navštívilo přes 500 diváků, přičemž návštěvy historické budovy Národního divadla trvaly až do noci a všechny složky divadla očekávaly velký nápor diváků.


Také regiony zaznamenaly obrovský zájem diváků o Noc divadel. Například brněnská celoměstská hra Cesta bystré lišky přilákala jen do Centra experimentálního divadla přes 300 dětí. V Divadle Husa na provázku také proběhla „zkouška naruby“, kde si diváci mohli vyzkoušet na vlastní kůži tyranského režiséra. Divadlo celkem očekávalo 400 až 500 divadelních masochistů. Divadlo Šumperk navázalo na loňský úspěšný divadelní průvod, kterého se letos zúčastnilo asi 250 lidí, a program divadla pokračoval až do jedné hodiny ranní. Noc divadel ve Zlíně proběhla v příjemné atmosféře, diváci byli nadšení. Městské divadlo Zlín přivítalo 1300 návštěvníků, během tzv. Akce baterka, dobrodružné výpravy po setmělém divadle v doprovodu herců, divadlo očekávalo dalších 500 zájemců.

Program Noci divadel pro děti byl velmi úspěšný i v Kladně. Divadlo Lampion nabídlo interaktivní program inspirovaný dílem J. R. R. Tolkiena a představil se také soubor Městského divadla Kladno českou premiérou experimentální hry německého dramatika Franze Xavera Kroetze.

Českobudějovické Jihočeské divadlo se letošní ročník rozhodlo věnovat převážně mladým divákům, kteří mohli navštívit například polaroidový ateliér, okolo 21 hodin hlásilo divadla již 300 návštěvníků.

Naopak v Městském divadle v Mostě probíhaly tři divadelní produkce zároveň. Divadlem korzovaly davy diváků a teprve několik hodin před půlnocí divadlo již navštívilo 300 lidí.

V řadě divadel program začal opravdu až ve večerních hodinách jako například ve Východočeském divadle Pardubice, kde již před začátkem interaktivní dílny ve 21 hodin divadlo pulzovalo nadšením.


Vydařily se také historicky první divadelní cyklojízdy, které společně s Institutem umění – Divadelním ústavem pořádalo sdružení Auto*Mat. K nejúspěšnějším částem speciálního programu pro cyklisty patřil taneční workshop v Divadle Ponec, improvizované životní glosy prokládané citacemi z pravidel silničního provozu pro cyklisty Divadla Kámen nebo disputace mezi zástupci Studia hrdinů a Dejvického divadla o to, kdo má menší hereckou šatnu, která se odehrála během prohlídky divadla. Informační centrum a programy přednášek z dějin českého divadla, kulturní politiky a performance Pražského Quadriennale v IDU navštívilo i letos zhruba 600 lidí. 

logo_idu_b.png
EUTN2.jpg
mk.jpg
STÁTNÍ FOND KULTURY.jpg
Praha.jpg
DPP.jpg
create.jpg
kultura2.jpg
automat.jpg
a2.jpg
instinkt.jpg
ExpresFM.jpg
Mradio.jpg
sazava.jpg
color_2.jpg
kulturisimo.jpg
divadlo.jpg
Rok české hudby.jpg
Co kdy v Praze.jpg
Kam po česku.jpg
proti šedi.jpg
kult.jpg